Home Uncategorized BARC expresses disappointment with Republic Network over TRP Manipulation Scam

BARC expresses disappointment with Republic Network over TRP Manipulation Scam

0
Broadcast Audience Research Council (BARC)
Broadcast Audience Research Council (BARC)

The Broadcast Audience Research Council (BARC) on Sunday expressed disappointment with Republic Community for disclosing their personal & confidential communication and misrepresenting the identical.

“BARC India is highly disappointed with the actions of the Republic Network by disclosing private and confidential communications and misrepresenting the same. BARC India reiterates that it has not commented on the ongoing investigation and without prejudice to BARC India’s rights, it expresses its dismay at the actions of the Republic Network,” the rating agency said.

In a press release, ir stated that it has not commented on the continuing investigation and is offering necessary help to the investigation into the scores manipulation rip-off.

“BARC India is extremely disillusioned with the actions of the Republic Community by disclosing personal and confidential communications and misrepresenting the identical. BARC India reiterates that it has not commented on the continuing investigation and with out prejudice to BARC India’s rights, it expresses its dismay on the actions of the Republic Community,” the scores company stated.

Republic Logo

The assertion got here in response to Republic Community’s declare that an e-mail from BARC contradicts the allegations levelled by Mumbai Police chief Param Bir Singh.

The alleged pretend TRP rip-off got here to gentle when BARC filed a grievance with the police by means of Hansa Analysis Group, alleging that sure channels had been rigging TRP numbers to lure advertisers.

Within the ongoing investigation into the rip-off, Mumbai Police have thus far arrested six individuals for allegedly influencing scores.

BARC on Saturday had stated that its efforts presently are targeted on “people” answerable for infiltrating houses to affect the info.

In the meantime, ARG Outlier Media Pvt Ltd, which owns Republic TV, and its editor-in-chief Arnab Goswami moved the Bombay excessive courtroom searching for to quash the FIR lodged in opposition to the channel within the alleged pretend TRP rip-off. The petition has additionally sought a course to switch the case to the CBI.(With inputs from businesses)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here